Szabad Ne Feledd

Szabad Ne Feledd

Bősz Anett: Szüljünk unokákat Kövérnek?

2019. március 27. - Bősz Anett
Tavaly még kevesebben lettünk mi, magyarok. Szakmai nyelven – ami azért kissé elfedi a drámai valóságot, miszerint soha ilyen kevesen nem születtek az országban – ezt úgy fogalmazzák meg, hogy nőtt a népesség természetes fogyása. Nem csoda, ha a kormány bejelentette családvédelmi akciótervét, hiszen az a mindenkori kormány felelőssége, hogy megfelelő környezet kialakításával biztosítsa a társadalom lélekszámának megmaradását. Csak az a baj, hogy az Orbán-kormány nem érti: a népesedéspolitika közügy, a gyermekvállalás és a családtervezés viszont a legmélyebb magánügyeink közé tartozik. Míg előbbibe való beavatkozásra minden joga megvan a kormánynak, addig a hálószobákba nem teheti be a lábát.
A Ratkó-gyerekek gyerekei lassan kifutnak a szülőképes korból, így már egy csökkenő lélekszámú csoport vállalhat egyáltalán gyermeket. A népesség fogyásának legfőbb oka nem az alacsony gyermekvállalási hajlandóság, hanem a szülőképes korú nők létszámának csökkenése. A kihívás nem újkeletű – gúnyneve is van hosszú ideje: „fogyik a magyar” –, a XXI. században viszont több olyan országot is látunk példaként, amely sokkal jobban áll nálunk a megoldással.
ratko.png
Nemzetközi statisztikák igazolják, hogy azokban az országokban születik elégséges számú gyermek, ahol a nők és férfiak egyenlősége mind jobban biztosított, és azokban az országokban csökken a leggyorsabb ütemben a népesség, ahol a közbeszéd szerint a nőnek a bölcső és a fakanál mellett a helye. Ezt a jelenséget nevezik feminista paradoxonnak. Amikor a svédek bevezették a költségvetési ösztönzőket a fiatal szülők számára, hogy egyenlő arányban maradjanak otthon babáikkal, a nők munkapiaci diszkriminációjának visszaszorulását, a válások számának csökkenését és a gyerekek kiegyensúlyozottságának növekedését tapasztalták. Ugyanakkor azokban az országokban, ahol kimutathatóan nagy a nők munkaerőpiaci hátrányos megkülönböztetése, mint például Olaszországban vagy Magyarországon, ott a döntéshozók nem képesek választ találni az öregedő társadalom problémájára.
A puszta tény, hogy 2018-ban 1777 babával kevesebb látta meg a napvilágot hazánkban, mint 2017-ben, vagy hogy minden hatodik magyar gyerek külföldön születik ma már, nem ad okot optimizmusra. Az ország lassú, ám biztos kiürülése munkaerőhiányt teremt, ami elkezdte felhúzni a béreket több gazdasági szektorban. A kormány azonban ugyanahhoz az eszközhöz nyúl a megoldás érdekében, mint bármely XXI. századi kihívás esetén: az emberi méltóságot és az alapvető jogokat tiporja lábbal. Ezt tette most is, amikor megalkotta a rabszolgatörvényt. Míg az európai társak a munkavállaló nagyobb jólétét és jóllétét kívánják szolgálni, a magáncégek partneri viszony kialakítására törekednek a foglalkoztatottakkal - mert jól tudják, hogy a versenyben értékes munkatársakat veszíthetnek el, ha felborítják a munka-szabadidő egyensúlyt -, addig Magyarországon az ellenkező irányba haladunk. Ehhez egy jellemző adat: itthon egy gyerekkel ma naponta hét percet tudnak kommunikálni a szülei. Ez rémítően kevés. 
ujszulottek.jpg
Újszülöttek a Debreceni Egyetem Klinikai Központ Szülészeti és Nõgyógyászati osztályán MTVA/Bizományosi/Oláh Tibor 
Tetézi a bajt, hogy folyamatosan érkeznek a felmérések a WHO-ajánlásoktól messze elmaradó szülészeti protokolljainkról, ami azt mutatja, hogy az államilag finanszírozott terhesgondozásban gyalázatos a teljesítményünk. A születési rendellenességet felfedező orvosok szülőkkel való kommunikációja sok esetben mindenfajta emberséget és empátiát nélkülöz. A rossz szülésélmények, a hálapénz és a középosztály magánkórházakba menekülése mind a szektor súlyos rendszerhibáit jelzik, az EMMI pedig a füle botját sem mozdítja.
A vasfüggönyön túli világban egy egészen más szemlélet várja a gyermeket tervező párokat. Egyéni történetek sorát ismerjük. A némi egészségbiztosítás-kiegészítést fizető fiatal párét Belgiumban, akik luxusellátásban részesülnek, már másodszor. A mindennel elégedett friss magyar szülőkét egy londoni kórházban, akik külön kis fotót hagynak köszönetképp a személyzetnek – hálapénz helyett. Német kórházi ebéd, félnapos babával az ágy mellett, tálcán kapva, friss narancslével és gondosan készített rántott hússal, főtt burgonyával és salátával, mellette kis szórólap: „szoptatási tanácsok”. Ezzel éles ellentétben, létezik olyan magyar kórház, ahol az anyák mellét kötelezően klóros vízzel törölgetik le, amikor odaadják nekik etetni a babákat. Itt is ugyanaz a kérdés, mint bármely más szakpolitikai területen: lehet így élni és életet adni, de ki ne tenné fel a kérdést, hogy a magyarok vajon csak ennyit érdemelnek?
szuleszet2.jpg
Az az ország, amely ilyen mértékben képes megtaposni azt, aki szül, és azt, aki születik, miért értené meg, hogy az emberek nem a beígért tízmilliós hiteltől vagy a vissza nem térítendő támogatástól fognak több gyermeket vállalni, hanem akkor, ha tisztán látják a jövőjüket? Akkor, ha nem érheti őket folyamatos jogsérelem a munkapiacon csak azért, mert nőnek születtek. Ha a nők bizton tudják, hogy a méltóságuk és a jogaik sértetlenek maradnak úgy a munkapiacon, mint az egészségügyi intézményekben, később pedig az ellátórendszerekben, majd az oktatási intézmények biztosítják gyermekeik számára a jelenkor kihívásaira való válaszképességet, no meg néhány évet, ami gyerekkornak nevezhető. 
A kormány egyetlen nagy szerencséje, hogy a mai napig több generáció legyint erre rá itthon: „a mi időnkben sem volt jobb”. Persze. Mert ma is túl sokan érzik úgy, Európa messze van. A kormány pedig úgy gondolja, a társadalom többsége el sem lát odáig. De rossz hírem van: egyre többen látják a különbséget – már Európából. És mind többen vannak azok, akik most terveznek indulni, és vissza sem nézni. Velük is csak kevesebben leszünk.
Bősz Anett, a Liberálisok országgyűlési képviselője

A bejegyzés trackback címe:

https://szabadnefeledd.blog.hu/api/trackback/id/tr4614719531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

John Brennan 2019.03.27. 19:40:11

"Nemzetközi statisztikák igazolják, hogy azokban az országokban születik elégséges számú gyermek, ahol a nők és férfiak egyenlősége mind jobban biztosított, és azokban az országokban csökken a leggyorsabb ütemben a népesség, ahol a közbeszéd szerint a nőnek a bölcső és a fakanál mellett a helye."

Például gyorsan csökken Jemenben, Afganisztánban, Maliban? Neméppen.
Japánban csökken a leggyorsabban tehát ott a legnagyobb a nők eltiprása?
Franciaország elég jól áll a termékenységi rátában, hála a sok bevándorló muszlimnak, akik megdobják az arányt. Tehát a franciaországi muszlimoknál nagy a nemi egyenlőség, az őslakos franciáknál viszont nem. Ugyanez érvényes a svédekre is.

MTA rendes tagja 2019.03.27. 19:49:06

"minden hatodik magyar gyerek külföldön születik"

Ez nem tény, hanem városi legenda. Semmi nem támasztja alá, se a józan ész, se a statisztikák.
A poszt többi megállapítása is tényszerűtlen, szakszerűtlen, nevetséges. Egyszóval szégyen.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.03.27. 19:52:47

"Szüljünk unokákat Kövérnek?"

Ne, kérem.

"Az az ország, amely ilyen mértékben képes megtaposni azt, aki szül"

Ezért ne.

langesz 2019.03.27. 20:20:29

Majd ha nyugger lesz, gondolkozzon el azon, Orbánnak kellett volna szülni vagy a maga örömére.

enrikokaruszo 2019.03.27. 20:23:29

ennyi csúsztatás és tévedés nem lehet jószándékú, sajnálom az íróját, úgy látszik, már semmi sem számít

Tenkes Kapitánya 2019.03.27. 20:25:19

"Az az ország, amely ilyen mértékben képes megtaposni azt, aki szül"

Aki ilyen kategóriákban gondolkodik, az nem jószándékú, nem épelméjű, nem rendes ember.

meszena 2019.03.27. 20:29:15

"A népesség fogyásának legfőbb oka nem az alacsony gyermekvállalási hajlandóság, hanem a szülőképes korú nők létszámának csökkenése."
Nyilvánvaló, hogy ez a demográfiai ok fennáll, viszont Bősz Anett meg elfelejti, hogy azzal kell főzni ami van. Vagyis miközben a szülőképes korú nők számának csökkenésével ma már nem tudunk mit kezdeni, viszont nem mindegy, hogy a most szülőképes korú, és ebbe a korba belépő nők mennyi gyermeket fognak megszülni. Ugyanis a meglevő anya (vagy potenciális anya) létszám adott, de a fejenként eső megszületett gyermekek száma csökken. Ameddig a 80-as évek elején egy nőnek jellemzően 2 gyermeke volt, és előfordult azért a harmadik is (nem volt nagyon ritka), addig már a a jellemző gyereklétszám az 1 gyermek lett és előfordul néha a kettő is, meg nem ritka az egyse is...

meszena 2019.03.27. 20:32:33

@MTA rendes tagja: Ugyanakkor mostanság több ismerősöm költözött haza külföldről, miután a gyermekei születtek. Mindenki azt mondta, hogy szeretnék, ha itthon nőnének fel. Persze nem mindenki jön haza, de ez a jelenség is létezik.

meszena 2019.03.27. 20:35:17

A cím szerint Bősz Anett beházasodni készül Kövér László családjába.

Ekrü 2019.03.27. 20:35:49

"azokban az országokban születik elégséges számú gyermek, ahol a nők és férfiak egyenlősége mind jobban biztosított,"-Úgy gondolja Afrika ,Ázsia országaira a nők egyenjogúsága a jellemző?Ezek szerint Németországban ,Svédországban jobban elnyomják a nőket?(Mert ugye a túlnépesedés biza nem nálunk Európában van.)Ne vicceljünk már....
"-Szüljünk unokákat Kövérnek?"-Kedves Anett,lehet ,hogy ön egyik vagy másik politikusnak szült gyermeket,de én meg a párom azért vállaltunk gyermekeket,mert szerettük egymást és családot akartunk alapítani.Én tudom ,hogy manapság már ez egy ósdi dolog ön szerint ,(férfi+nő+szerelem+gyermekek=Fúj) de vagyunk még ebben az országban páran akik ezt tartják normálisnak.Akkor is ,ha ez önöknek nem tetszik.

A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd 2019.03.27. 20:45:37

"Az ország lassú, ám biztos kiürülése"

Ahh, akkor Konrád György és a mélymagyarozó Spiró álma végre megvalósul a magyarok nélküli Kárpát-medencéről?

Midnight Run 2019.03.27. 21:04:33

Azért van ebben az írásban sok igazság. A szülészetek állapota tényleg tragikus, gyerekorvos alig van. Ha a gyerek ne adj isten komolyan megbetegszik, egy anyagilag kifeszített család milyen esélyekkel indul?

Svédországban a 70-es években hasonló alacsony szülési ráta volt, mint nálunk. Ők tényleg rájöttek, hogy ezen miként lehet segíteni - jobb gyerekellátási rendszer, rugalmas munka lehetősége. Egy tanult nő - itt nem kizárólag diplomásra kell gondolni, hanem akár egy szakképzettre - nem akarja feladni a karriert. Mert mi van, ha lelép a partner, ki és miből neveli fel a gyereket? Ezért nem érdemes a helyzetet összehasonlítani mondjuk Afganisztánnal vagy Burundival. Ott a nem képzett nőknek nincs más lehetőségük, mint a gyereknevelés és az otthonlét. Nálunk más a szituáció. Nálunk a nők döntenek - és ha nincs meg a biztonság, ha a gyerekszüléssel jelentős munkaerőpiaci hátrányt szenvednek, akkor köszönik, de inkább nem kérnek ebből.

Hát löködnek! 2019.03.27. 21:19:42

"Nemzetközi statisztikák igazolják, hogy azokban az országokban születik elégséges számú gyermek..."

Ez izgalmasan hangzik. Nagyon szeretnék egy ilyen statisztikát megnézni. Főleg ha India és a közép-afrikai országok is szerepelnek benne. Kérhetünk egy linket?

Hát löködnek! 2019.03.27. 21:23:17

@enrikokaruszo: "ennyi csúsztatás és tévedés nem lehet jószándékú"

A hölgy országgyűlési képviselő, mellesleg liberális, szóval a szavahihetőségéhez és a hitelesség iránti elkötelezettségéhez nem férhet kétség.

bpbp78 2019.03.27. 21:46:09

@MTA rendes tagja: Ezt honnan veszed?
A kormányhivatal és a KSH adta ki az LMP-nek adatigénylés során ezeket az információkat...te milyen statisztikákat láttál ezzel kapcsolatban, ami városi legendára utal?

MTA rendes tagja 2019.03.27. 21:52:55

@bpbp78:
Nincs ilyen adat.
Ha külföldön születik egy magyar pár gyereke, akkor a külföldi kórháznak nincs bejelentési kötelezettsége a KSH felé, jelenteni a születést.
Városi legenda az adat - elismerem, hogy esetenként szülnek külföldön magyar anyák, de nevetséges állítás, hogy az összesből egyhatodnyian. De tőlem próbálhatod igazolni, kackac.

Evoke 2019.03.27. 22:06:29

Természetesnek tartom, hogy Bősz Anett ellenzéki képviselőként az egészségügyünk rózsásnak jóakarattal sem mondható állapotát bírálja. Nem gondolom, hogy ezt nem a jobbítás szándéka miatt teszi.
Néhány dologra azonban felhívom a figyelmét. Azt mondja, a népesség megtartás állami feladat a feltételek biztosításával. Így igaz! Leszámítva Kövér László és még néhány politikus nem szerencsés megszólalását a nők hívatásáról, azt nem tartom a magánéletbe való beavatkozásnak, ha kormány jelentős erőforrásokkal támogatja a gyermekeket vállaló családokat, ami ugye nem az ország nagyhatalommá válását, hanem a népességcsökkenés lassítását szolgálja.
Helyesen látja a demográfiai okokat, a gyermeket nevelő nők munkavállalási hátrányait.
Amikor a fejlettebb ellátórendszerekkel példálózunk, nézzük már meg a rendelkezésre álló forrásokat is!
Magyarországon 2018-ban 853euró/év/fő jutott az egészségügyre és a GDP 7.4% került ide.
Dániában 2018-ban 5014euró/fő/év jutott és a GDP 10,4%
Ennél többet költenek a norvégok, a svédek az egészségügyre. Könnyű belátni, hogy ötöd, hatod akkora pénzből nem lehet ugyanolyan színvonalú szolgáltatást nyújtani.
Ez van hölgyek, urak és kedves Bősz Anett. Lehet erről, meg bármiről személyeskedés nélkül, kulturáltan is véleményt cserélni!

törppicur 2019.03.27. 22:09:20

@bpbp78: még az is hazajön "ingyen" szülni, aki tartósan kint él
Ja meg fogorvoshoz, tükrözésre, plasztikáztatni, sorban állós protézisért stb.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.03.27. 22:11:05

szulj akkor mohamednek, oszt jonapot.

törppicur 2019.03.27. 22:14:22

Kedves Anett,
Így túl a 30-on saját magáról és születendő gyermekeiről mit gondol?
Nem mint ellenzéki politikus.
Időbe is pénzbe is belefér. Még.

tireless treehugger 2019.03.27. 22:37:26

Szerintem nem az egészségügy gyalázatos állapota miatt van kevés gyerek.

2016 előtt még nagyon nagy gazdasági bizonytalanság volt. 2015 őszén elkezdődött a pénzbővítés és azon keresztül a hitelezés meredek bővülése. Ezáltal lehetővé vált a tervezhető jövő. De az elmúlt 3 év nem volt elég az anyagi biztonság megteremtéséhez, úgy végképp nem hogy a (fiatal) gyermektelenek nagyon magas terheket fizetnek. Tuképpen az egész ország rajtuk élősködik, a maradék 80% többet vesz ki a rendszerből mint amennyit belerak.

A családtámogatás komoly segtség, de nem képes ellensúlyozni az alapjövedelem elvesztésének félelmét.

Az állandó háborúzás félelmet generál az emberekben, és háború alatt mindig kevesebb gyerek születik. A babyboom már háborút lezáró békeidőkben szokott bekövetkezni.

Szóval azt akarom kihámozni hogy túl sok az elbizonytalanító körülmény így a gyerekvállalás jelentős lecsúszást is jelenthet. A családtámogatás jelenlegi formája csak egy stabil és kiszámítható gazdasági-társadalmi környezetben lenne működőképes, ettől mi nagyon messze vagyunk.

A legfontosabb tényező pedig az elvándorlás. Ennek viszont nagyon sok oka van (beleértve az előzőket).

gtri 2019.03.27. 22:42:58

@MTA rendes tagja:

De.van ilyern adat. Onnan tudják, hogy a szülők kérik a külföldön született gyermek magyar anyakönyvezését.

forrás:
csalad.mandiner.hu/cikk/20170327_hvg_csaknem_minden_hatodik_magyar_kulfoldon_szuletik

"Hogy hány magyar vállalt külföldön gyermeket, eddig nem lehetett tudni, most azonban az LMP adatigénylésére a Fővárosi Kormányhivatal kiadta a pontos számokat, és ebből derült ki, hogy a magyar gyermekek közel 15 százaléka külföldön születik.

2010 és 2016 között 78 ezer külföldön született gyermek magyar anyakönyvezését kérték."

Szóval 78000. 2010-és 2016 között.

törppicur 2019.03.27. 22:48:04

@tireless treehugger: most mennyivel kiszámíthatatlanabb a helyzet, mint 5-10-20-30 évvel ezelőtt?
Most mennyivel több a mamahotellakó?
Most huszonévesek, azok, akik úgy kezdték az iskolát, hogy semmiért nem felelősek, nem értékelhetők, viszont vannak jogaik.
A mostani 20-as és 30-a generáció az, amelyik neten él, de nincsenek barátaik, és a tartós párkapcsolat is keveseknek adatik meg. Cserében tudja, mindent szabad, csak nem mindenre futja (korábban sem futotta).
Most van viszont egyszerre CSP és adókedvezmény, babakötvény, gyed-gyes, óvoda, ingyentankönyv, ingyen kaja - valóban csupa nehézség az élet. Ja és Kövér Laca meg azzal vegzálja a nőket, hogy legyenek nők.

törppicur 2019.03.27. 22:49:23

@gtri: a 15% minden hetediket jelenti, de ez nem lényegi eltérés

gtri 2019.03.27. 22:54:06

A tavalyi év népesedési mérlege:

2018:
Születésszám: 89 800
Halálozás: 131 100
"Eredmény": -41300

2019. január:

forrás:
index.hu/gazdasag/2019/03/26/dramaian_nott_a_termeszetes_fogyas_az_ev_elejen/

"Az előzetes adatok szerint 2019 januárjában 5,5 százalékkal kevesebb gyermek született, mint az előző év azonos hónapjában. Közben a halálozások száma jelentős mértékben, 19 százalékkal megnövekedett a 2018. januárihoz képest, a két tényező miatt a 2019 első hónapjában mért 6426 fős természetes fogyás 2603 fővel meghaladta az előző év januárit – közölte a KSH."

Szóval 2019 januárjában 6426 emberrel több halt meg mint ahány született. A magyar egészségügyet váratlanul érte az influenzajárvány. Nem lehetett előre tudni, hogy jönni fog?

gtri 2019.03.27. 22:59:18

@törppicur:

Ahhoz képest, hogy "MTA rendes tagja" pofátlanul hazudik, miszerint nincs ilyen adat elég nyilvánvaló, hogy van ilyen adat.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.27. 23:01:14

@FILTOL: hogy van az, hogy aki nem érti a cikk mondanivalóját, az mind fideszes?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.27. 23:05:22

@törppicur: az eltérés oka lehet az is, hogy a 15% azokat a gyermekeket jelenti, akiknek kérték a magyar anyakönyvezését. Vannak, akiknek nem.
Egy kollégám nagyobbik gyermeke magyar, a kisebbik pedig angol.

törppicur 2019.03.27. 23:12:17

@Igazamvanvagyigazamvan?:
nem lehet

Ha leírod, hogy 15%, akkor ugyanarra az adatra nem mondhatod, hogy minden hatodik, még a hetedik sincs meg, mert 14,23%.

Csak nagyobbat szól a minden hatodik

gtri 2019.03.27. 23:20:40

@törppicur:

"Most van viszont egyszerre CSP és adókedvezmény, babakötvény, gyed-gyes, óvoda, ingyentankönyv, ingyen kaja - valóban csupa nehézség az élet. Ja és Kövér Laca meg azzal vegzálja a nőket, hogy legyenek nők."
--------------------------
Nem Kövér László nógatására fognak szülni a nők hanem akkor ha ha ők szülni akarnak.

Az ördög mindig a részletekben rejlik.

Nemrég megjelent egy cikk miszerint a mostani influenzajárvány nem is annyira komoly:

infostart.hu/belfold/2019/02/05/ezert-nem-annyira-gyilkos-a-magyar-influenza-mint-a-szomszedos-orszagoke

"Az influenzavírus egy nagyon változékony vírus, ezért nem lehet ellene egy hosszan tartó védettséget adó oltást kifejleszteni. De az Egészségügyi Világszervezet, illetve a megfelelő szervek minden évben elkészítik azokat a várható vírustörzsekből készült keverékeket, amiket az aktuális évben az oltásokra használnak. A Magyarországot talán két éve elért járvány nagyon váratlanul érte a lakosságot, akkor az áldozatok száma is magasabb volt, nem olyan vírustörzsek jöttek, amik ellen száz százalékos védettséget nyújtott az oltás. A helyzethez az is hozzájárult, hogy nem megfelelő számban voltak az emberek beoltva.

Az akkori járványnak viszont az is a következménye, hogy egy ideig az emberek egy jelentős részében marad valamiféle védettség,
és a mostani fertőzést okozó vírustörzsek ellen ezért van a korábbiaknál jelentősebb védelem" - részletezte Noszek László."

Sajnos a magyar emberek nem ismerték ezt az álláspontot és januárban hullottak mint a legyek.

index.hu/gazdasag/2019/03/26/dramaian_nott_a_termeszetes_fogyas_az_ev_elejen/
"Az év első hónapjában 13 790 fő vesztette életét, ami számottevően, 19 százalékkal, 2176 fővel több, mint egy évvel korábban."

enrikokaruszo 2019.03.27. 23:21:58

@Igazamvanvagyigazamvan?: egyet nem érteni hazugságokkal, vagy azt hazudni hogy nem értem, szerinted ugyanaz?

törppicur 2019.03.27. 23:26:41

@gtri: értem

van valami érv amellett, hogy az influenzától halt meg 2600-zal több ember Magyarországon?

Ha van, vagy ha nincs mi köze ennek a magyar nők szülési hajlandóságához?

Szegény Anett is megfázhatott a qrva jó vágókép készítése közben, azért nem tud most szülni. Lehet ez sem függ össze, de még mindig erősebb az okozati kapcsolat

gtri 2019.03.27. 23:27:06

Szóval egyre kevesebben születnek és egyre többen halnak meg. De propaganda szinten demográfiai fordulat jön hamarosan. Az adatok azt mutatják, hogy nem lesz fordulat. Fel kell készülni a csokkenő lélekszámra. Azok a rendszerek (pl. feloosztó-kirovó nyugdíjrendszer) amelyek a növekvő népességre aalapoztak ma és főleg a jövőben nagy problémákkal fognak szembesülni.

gtri 2019.03.27. 23:31:31

@törppicur:

A KSH állítja. Ott pedig nem sok libsi lapul már.

Forrás:
www.ksh.hu/gyorstajekoztatok/#/hu/document/nep1901

"13 790 fő vesztette életét, ami számottevően, 19%-kal, 2176 fővel több, mint egy évvel korábban. A nagymértékű halálozási növekmény hátterében az idei évben a tavalyinál korábban tetőző influenzajárvány állhatott."

De az is lehet, hogy sorosista ügynökök ölik a magyart. Le kellene leplezni őket.

enrikokaruszo 2019.03.27. 23:33:31

@gtri: tehát nyilvánvalóan tenni kell valamit az ügyben...javaslat?

gtri 2019.03.27. 23:38:11

@törppicur:

"Ha van, vagy ha nincs mi köze ennek a magyar nők szülési hajlandóságához?"

Ahhoz semmi. Csak ugye volt ez a felsorolás:
"Most van viszont egyszerre CSP és adókedvezmény, babakötvény, gyed-gyes, óvoda, ingyentankönyv, ingyen kaja - valóban csupa nehézség az élet. Ja és Kövér Laca meg azzal vegzálja a nőket, hogy legyenek nők."

Ha a Kánaán ellenére a nők nem szülnek, akkor talán az van, hogy ez szerintük nem Kánaán, mert vannak a piszkos kis részletek amik belerondítanak a Kánaán képbe.

gtri 2019.03.27. 23:45:25

@enrikokaruszo:

Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkárt kell ez ügyben kérdezni. Neki ez a dolga és ezért kapja a fizetését.
Napi 8 órát gondolkodhat rajta. Nekem kellene elvégezni az ő munkáját? Tudtommal 1,3 millió forintot kap a munkájáért. A semmiért fizetik?

törppicur 2019.03.27. 23:45:47

@gtri: ha a hamarabb tetőző influenzia az oka, akkor február-márciusban kiegyenlítődik, ha nem akkor meg más

viszont a tavaly nyáron eredménytelenül megoldott összebújások eredményének elmaradását nehezen lehet az idei influenza csúccsal magyarázni.
Ha libbant vagy, ha nem, ha most épp tetszik a kSH adata, ha nem.

A most március-júniusi intézkedések hatását is balgaság lenne 1-2 éven belül várni.

A Hiller-Hungarovalentini gyermeki tudat formálásának és liberális családmodellnek is ki kellett forrnia magát - na az van most.

gtri 2019.03.27. 23:47:49

@enrikokaruszo:

Plusz ott van a teljes kormányzati gépezet. Nehogy már én vegezzem el ingyen a napi munkám mellett még az ő feladataikat is.

törppicur 2019.03.27. 23:55:55

@gtri:

azért ezzek cseppecskét hosszabb folyamatok, nem kell rövid távon értékelni,
viszont a horn kormány által két év alatt elvett adókedvezmény és családi pótlék okozhatott több év alatt pár ezer meg nem született gyermeket - ugye ők most lennének huszonévesek

gtri 2019.03.27. 23:57:59

@törppicur:

Tényeket írtam.

Szóval ezek a tények:

2018:
Születésszám: 89 800
Halálozás: 131 100
"Eredmény": -41300

2019 január:
Születésszám: 7364
Halálozás: 13 790
"Eredmény": -6426

gtri 2019.03.27. 23:59:39

@törppicur:

A CSOK-ra is ezt mondták. Hogy majd növeli a születések számát...csak ki kell várni. Nem jött össze.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.03.28. 00:00:43

@gtri: "A magyar egészségügyet váratlanul érte az influenzajárvány. Nem lehetett előre tudni, hogy jönni fog?"

Dehogynem, csak a hülye magyarjai nem tudták hogy STADIONOKBA kell menni gyógyulni a pálymesterhez, mert azok vannak minden faluban, nem pedig kórházak, vakcinák, meg egészségügyi személyzet.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.03.28. 00:08:46

Elmúlt nyolcév:

Tömeges elvándorlás, egy teljes generáció lelépett.

Az orbán uralom már mint NEMZETHALÁL megy bele a magyar történelembe.
Miközben az ország elnéptelenedik, a mélyhülye magyarjai a soha nem látott, az Orbanisztánban soha letelepülni nem akaró migráncsoktól rettegnek éjjel nappal.

S közben nyomniuk kell az igát évi 400 túlórában, mert a lelépett egymillió magyar már a Nyugatnak fizeti az adót, az ottani nyuggert tartja el és nekik szüli a magyar migráncs gyerekeket.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.28. 00:11:34

@törppicur: nem azt írta a cikk.
Mégegyszer: minden magyarként anyakönyvezett azaz 78000 gyermek, akik külföldön születtek az 15%-a

törppicur 2019.03.28. 00:14:52

@Igazamvanvagyigazamvan?:

olvasni tudsz-e?

forrás:
csalad.mandiner.hu/cikk/20170327_hvg_csaknem_minden_hatodik_magyar_kulfoldon_szuletik

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.28. 00:17:40

@törppicur: az összes születésnek.
De azok a gyermekek, akiknek a szülei magyarok, de a gyermeket más ország állampolgáraként anyakönyvezték, azok bizony itthon születtek volna, ha nem költöznek ki a szülők.
Tehát, a magyarként anyakönyvezett 78000-hez add hozzá a nem magyarként anyakönyvezetteket is, és kijöhet(nem tudom a statisztikát, csak elméletileg kijöhet) a 16,666%.

törppicur 2019.03.28. 00:24:34

@Igazamvanvagyigazamvan?:
az a fránya matek, mi is az egész, meg mi a rész

Ugye, eddig is hozzászámolták, mert azt mondták minden hatodik gyerek... (azaz 5 itthon 1 külföldön) és nem azt, hogy hatodannyi gyerek született külföldön (azaz 6 itthon 1 külföldön).
Mindkét esetben sok a külföldön született gyerek, csak nem kellene szenzációhajhász címeket adni, mert még megtévednek a gyengén értők

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.28. 00:26:41

@törppicur: tudok. 2010 és 2016 között 78 ezer külföldön született gyermek magyar anyakönyvezését kérték – derült ki egy adatigénylésből. Ez nem sokkal kevesebb, mint ahány gyermek tavaly született Magyarországon."

Tehát 78000 6 év alatt, az annyi, mint az éves születésszám.

Az valóban nem 15%.
De a Mandíner cikk itt nem ér véget.Szerintük a 78000 nem sokkal kevesebb, mint a 91690.

Tehát a számok kurvára nem stimmelnek, mert nem egymásból erednek.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.28. 00:30:24

@törppicur: de nem ezt mondták. A Mandíner cikkjéből kiderül, hogy hülyeséget beszéltek. Lehet, hogy a Mandíner?

De amit írtam, azt nem fogtad fel.
A külföldön születettek 78 ezres számában nincs benne minden újszülött, csak az, akit magyarnak anyakönyveztek.

törppicur 2019.03.28. 00:46:32

@Igazamvanvagyigazamvan?:
akit nem anyakönyveztek magyarnak - az nem magyar, biztos nem véletlen

lujzakisasszony 2019.03.28. 00:58:06

@John Brennan: @Igazamvanvagyigazamvan?: Igaza van. Japánban 30 évvel ezelőtt a nők bizony még szinte kizárólag a családdal, a gyerekekkel voltak elfoglalva. Azóta egyre nagyobb számban tanultak és munkába álltak. Azóta - egyáltalán nem érdekes módon - rohamosan csökken a születések száma. Persze az életszínvonal javulása, a növekvő szabadidő, a nők növekvő száma a továbbtanulásban, stb. is hozzájárulnak mindehhez.

Larrikin 2019.03.28. 03:18:24

Nem lenne itt az ideje fogyikamagyarozás és a hálószobázgatás után esetleg intellektuális irányból is megközelíteni ezt a kérdést? Nem kellene esetleg önkritikát gyakorolni, hátrahagyni a sötét szdsz-es időket, hogy esély legyen egy új liberális pártot sikerre vinni?

A rendszerváltás óta 12 éven át volt részben liberális kormánya Magyarországnak, abban a 12 évben azonban egyáltalán semmi, de semmi nem történt se az anyák, se a nők, se a gyerekek, se a családok, se az egészségügy helyzetének javítása érdekében. Esetleg valaki a családbarát Bokros, a jövőt megalapozó Gyurcsány vagy a pallérozott Horváth Ágnes neve hallatán nosztalgiával gondol vissza a daliás időkre, amikor öröm volt gyermeket vállalni, egészségügyi intézménnyel kapcsolatba kerülni? Valójában az idősorok annyira egyértelműek, hogy nincs szükség hosszas statisztikai elemzésre annak megállapításához, miként vélekedtek erről a korabeli fiatal párok.

MTA rendes tagja 2019.03.28. 04:12:05

@gtri:
A 2018-as Demográfiai portré leszámol ezzel a városi legendával.
A 78 ezer anyakönyvezett túlnyomó többsége határon túli Kárpát-medencei magyar.
Továbbá olyan ausztriai születésű, akik csak a nagyobb gyereknevelési támogatás felvétele miatt születtek ott.

Helga Beauty Salon. 2019.03.28. 06:40:37

Unokát Kövérnek? Tényleg a szellemi nyomor ezen szintjén próbálja eladni a nézeteit?
Az ellenzék jól beerősített ezekkel a jó külsejű, de hihetetlenül ostoba libákkal.

Behajtó70 2019.03.28. 06:57:26

Anettka, ha kérhetjük te neszülj unokákat senkink! Amúgy sem volnál rá alkalmas, meg a gyereknevelés sokkal kevésbé önző embereknek való! De elszomorítlak mégjobban: Kövér Laci bottal sem piszkálna meg!

Pipas 2019.03.28. 07:07:30

@Igazamvanvagyigazamvan?: "de a gyermeket más ország állampolgáraként anyakönyvezték, azok bizony itthon születtek volna, ha nem költöznek ki a szülők."

Nem kellene elfelejteni, hogy cirka egymillió határon túli magyar kapott állampolgárságot. Nem, a szülők nagy része nem költözött ki, hanem mindig is ott élt. Nem "itthon születtek volna", hanem helyesen "ha a ballibeken múlt volna nem lettek volna magyar állampolgárok".

Jakab.gipsz 2019.03.28. 07:22:21

Kösz a válasz adás lehetőségét, ez ritka kivétel, ugyanis tisztelt modern demokratáink kinyilatkozzanak, majd vagy hallgatásba burkolóznak vagy csak a politikailag korrekt véleményekre kíváncsiak, ettől ugyan nem lesztek sokkal okosabbak.

1, Bezzeg a nyugat példálózással teljesen feleslegesen hergelitek a népet, azért mert a nyugat több száz éven keresztül, kifosztotta a harmadik világot szabad kereskedelem címszó alatt, közöttük bennünket a magyarokat is.

2, Már a "gyermek vállalás" is irritáló kifejezés, gyermek nélkül egy család nem család, tehát családok létre jöttét pedig nem bízhatjuk csak a piacgazdaságra, ugyan is a piac gazdaságnak nem a családok reprodukálása, létre hozása a feladata.

3, A Bokros csomaghoz viszonyítva, amelyet a neoliberális SZDSZ és a mulya szocik kreáltak, mondván nincs más alternatíva, a jelenlegi kormányzati intézkedések kifejezetten jók és jelentős előre lépést jelentenek.

4, És mi történik akkor ha a permanens stressz helyzetbe, verseny helyzetbe kényszerített ha a magyar nép a "Nyitott társadalom és ellenségei" a sátánfajzat Soros bibliájának nem akar gyermeket szülni ? Mert egy agyrém szerinti társadalomban nem látja biztosítottnak a jövőjét.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.03.28. 08:08:25

@Orbánék Moszkva fele menekülnek!: itt azért nem feltétlen felosztó kirovo rendszer van . Ha megvan x ledolgozott év, akkor mindenki csak akapnyugdijat kap az államtól , ha nem öngondoskodott , akkor így jart . Havi 600 font meg alapnyugdijnak nem túl sok...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.03.28. 08:10:26

Miért van az, hogy sokkal nagyobb a születési ráta a külföldön élő magyarok körében ? Amit én látok , majdnem mindenki 2 de sokan 3 gyereket is vállalnak itt . Vannak sejtéseim miért : stabilitás és kiszámíthatóság

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.03.28. 08:15:32

@törppicur: tévedés :) A gyerek magyarorszagi anyakonyvezteteset sokan meg sem teszik vagy később teszik , amennyiben van más állampolgársága a gyereknek , miközben a gyerek alapbol magyar ha az egyik szülője magyar . Tehát az, hogy nincs Nagyarorszagon anyakonyveztetve az nem veszi el a vérségi kapcsolat miatt alapbol szerzett magyarságot .

totii 2019.03.28. 08:18:11

@gtri: Ebben benne vannak például az erdélyi magyar gyermekek is?

chrisred 2019.03.28. 08:22:38

@Pipas: A magyar állampolgárság önmagában kevés, hogy külföldön született gyermeket Magyarországon anyakönyvezni lehessen. Ahhoz magyarországi házasságkötés is kell, vagy a külföldön megkötött házasság magyarországi honosítása.

Utó Pista 2019.03.28. 08:25:17

A post írója szimplán hülye
A többit otthon pc-ről

chrisred 2019.03.28. 08:26:45

@totii: Nem valószínű, az előbb leirtak miatt. A külföldi házasság honosítása sokkal bonyolultabb procedúra, mint az egyszerűsített állampolgárság megszerzése.Nem valószínű, hogy sokan kínlódnak vele csak azért, hogy Magyarországon is anyakönyveztethessék a gyermeket, amiből tulajdonképpen semmi hasznuk nem származik.

Utó Pista 2019.03.28. 08:33:03

nepesseg.population.city/svedorszag/

Anettkának.....
Svédországban is a konyhában a helye egy nőnek??

....és a politikusaink zöme ilyen szellemi színvonalú. :(

2019.03.28. 08:33:14

Vicces és egyben nagyon szomorú, hogy az ír ilyen posztot, akinek a pártja semmit, de semmit nem tett ennek a területnek a javításáért. És még csak tervük sincs a javításra. Mert ez a vagdalkozás nem az. Nagyon nem az.

chrisred 2019.03.28. 08:50:38

@valaki nagyon más: Mert mit tehetett volna egy pár éve alapított, mérhető támogatottsággal nem rendelkező párt?

Frh 2019.03.28. 09:14:30

Jó irányba mutatnak a mostani családbarát támogatások, juttatások, de..
De nem veszik figyelembe azt, hogy stabilitás, kiszámítható jövő nélkül sokan nem szülnek gyereket.
Azt sem veszik figyelembe, hogy rengetegen NEM TUDNAK SZÜLNI! Nem nem akarnak! Ilyen-olyan okokból, szervi bajokból nem megy. Az orvosok se tudják megmondani sokszor, hogy miért nem tud vki szülni.
Erre ott van az 5 támogatott kémcsöves kísérlet, de aki ezeken is végigmegy és nem sikerül, nemigen vállalja/nem tudja kifizetni a kb. 1 milliós újabb beültetést (injekciókkal, hormonokkal, gyógyszerekkel együtt, amiken szintén támogatás van).
Mi marad? Örökbefogadás.
Örökbefogadás: ott kezdődik, hogy 5 évig vársz! Hacsak nem fogadsz el cigány gyereket, mert az örökbeadható gyermekek nagy része az. Ezt sokan nem fogadják el, rokonok, szülők, család, ismerősök, barátok, szomszédok miatt sem, de sokszor maguk sem tudják elfogadni.
Na itt kéne változtatni, hogy ne legyen 5 év, amíg egy örökbefogadásra vársz! Ne legyen az, hogy a szüléstől számított 42 napig visszakérheti!!! a vér szerinti anya a gyereket, akit örökbe adott!
Ne legyen az, hogy ha fél évente a vér szerinti anya ír egy levelet a gyereknek (fel se keresi!), akkor már ne legyen örökbeadható! Ez katasztrófa.
Ezeken kell változtatni. Meg azon, de kurva gyorsan, hogy legyen béranyaság is Magyarországon. Mert kelleni fog, de már most is nagyon kellene!

citrix 2019.03.28. 09:19:55

Kíváncsi lennék ki az a halmozottan érzelmi fogyatékos honleány aki a Kövérnek nevezett házmester bácsikának unokákat akarna szülni? Még egy csuffadt ebihalat se.
Gyereket saját magának szül minden épkézláb nő, nem a hazának és pláne nem ennek a förmedvény fogalmatlan marhának.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.28. 09:40:17

@Pipas: ez hogy jön ide?
Nem mondtam az ellenkezőjét. De a határon túli magyarok nem számítanak bele a statisztikába. Ha igen, akkor még rosszabb a helyzet. A lakosságszám az elmútt nyócévben 10 millióról 9,600 ezerre

nemecsekerno_007 2019.03.28. 09:46:40

@tildy[UK]: Itt is az kéne, mert a felosztó-kiróvó nem finanszírozható. Például a külföldön dolgozók kieső befizetései miatt is...

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.28. 09:48:16

@lujzakisasszony: a statisztika szerint Angliában a muszlimok születési rátája alacsonyabb az arab országokénál. Tehát valóban, a jólét, a biztonság lehet az igazi ok. A munkába állás is, de ezek szerint az kevésbé játszik szerepet.

Visceroid 2019.03.28. 09:49:58

Jó, na, ezt a "családbarát ország" marhaságot senki nem hiszi el. Tudja mindenki, hogy ha az uraságok valamit meghirdetnek a "népnek", azt valójában maguknak hirdetik, de mivel nincs más választás ezért továbbra is szavaznak a Fideszre.

chrisred 2019.03.28. 09:57:50

@Igazamvanvagyigazamvan?: Viszont a Nyugat-Európába költözött kelet-európaiaké meg magasabb, mint az otthoni. Tehát a jólét önmagában nem magyarázat.

Kivlov 2019.03.28. 10:00:00

Egy újabb fityisz-fóbiás zs. :D
Ne kövérnek (az Államnak) szüljél, hanem magadnak. Ahogy az eltartását is magad oldd meg, ne kövértől (az Államtól) várd. Ő max. segítséget nyújt ehhez.. barom...

chrisred 2019.03.28. 10:01:12

@Visceroid: Amit családmentő programnak hirdetnek, valójában annak a projektnek a része, ami során az alsó középosztálybeli keresők pénzét átcsatornázzák az elit vagyonába.

Visceroid 2019.03.28. 10:11:42

@Kivlov: "Ahogy az eltartását is magad oldd meg, ne kövértől (az Államtól) várd."

Nahát ezért nem csinál ide gyereke senki. Már elnézést, de aki ilyen nagy elánnal nyomatja a gyerekcsinálást (Orbán és tsi) attól az az elvárható minimum, hogy keményen beszáll a családi költségvetésbe, nem?

sírjatok 2019.03.28. 10:21:33

"Nemzetközi statisztikák igazolják, hogy azokban az országokban születik elégséges számú gyermek, ahol a nők és férfiak egyenlősége mind jobban biztosított"

Például Ghánában és Nigériában akkor tökegyenlőek lehetnek a nőka férfiakkal.

Szemben pl. Németországgal, ahol brutál elnyomottak.

Ezt az ótvaros faszságot honnan a faszomból szoptátok ki? Hogy lehet valaki ilyen hülye?

Minden ballib bérretteg 2019.03.28. 10:27:12

Hihetetlen mélységekbe kell ahoz sűllyedni, hogy az ember fejében megforduljon, hogy Kövérnek, Orbánnak, vagy Gyurcsánynak szüli a gyerekét, illetve a gyereke az unokáját.

Erre itt egy képvsielője egy alig mért pártnak aki sok eszement baromság mellett ezt is teljesen gátlástalanul jópofán papírra veti.

Nem alaptalanul gondolják sokan, hogy ez a liberalizmus megérett a végső pusztulásra, és ennek semmi köze ahoz, amit a szó maga takar !

chrisred 2019.03.28. 10:30:13

@sírjatok: Szövegértelmezés? Nigériában és Ghánában éppen hogy nem elégséges számú gyerek születik, hanem annyi, amennyinek az eltartása megoldhatatlan problémát jelent. Németország: egy szóval sem állította senki, hogy mindegyik olyan országban, ahol a férfiak és nők egyenlősége többé-kevésbé biztosított, elégséges számú gyerek születik.

citrix 2019.03.28. 10:31:39

A fidesz díszpintye, Tompika 3 nőnek kalapált össze 4 gyereket. Remek példája a "család" fogalmának. Tompika soha egy percet se dolgozott életében, vidáman megél fürtjei lobogtatásából és a hazudozásból, a rezsim lojális kiszolgálásából. Hol máshol mint a hanyatló, Magyarországot sanyargató Brüszelben.

Pipas 2019.03.28. 10:32:54

@Jakab.gipsz: "2, Már a "gyermek vállalás" is irritáló kifejezés, gyermek nélkül egy család nem család, tehát családok létre jöttét pedig nem bízhatjuk csak a piacgazdaságra, ugyan is a piac gazdaságnak nem a családok reprodukálása, létre hozása a feladata. "

gyermek vállalás -> gyermekvállalás
létre jöttét -> létrejöttét
ugyan is -> ugyanis
piac gazdaságnak -> piacgazdaságnak
létre hozása -> létrehozása

Okés, akkor a gyermekvállalás azért irritáló kifejezés, mert a család nem család gyermek nélkül? Akkor a pógár nem családban él, hanem házastársi jogviszonban. Vagy életközösségben. Vagy párkapcsolatban. És? És akkor mi az irritáló?

De főképpen: miért te akarod meghatározni, hogy a család szó mit jelent, amikor egy mondatban hat súlyos hibát vétesz? :) De tényleg! Ki mondja, hogy gyermek nélkül a család nem család? Mivel bizonyítja?

chrisred 2019.03.28. 10:34:19

@Minden ballib bérretteg: Talán még soha nem írtál le ilyen igaz gondolatokat.

/"Szeretnénk, ha lányaink az önmegvalósítás legmagasabb minőségének azt tartanák, hogyha unokákat szülhetnének nekünk" - ezt Kövér László házelnök mondta a Fidesz december 13-i kongresszusán./

Most szólj hozzá, milyen hihetetlen mélységbe kell süllyedni valakinek, hogy ilyet mondjon?

Pipas 2019.03.28. 10:35:44

@chrisred: "Viszont a Nyugat-Európába költözött kelet-európaiaké meg magasabb, mint az otthoni."

Merthogy általában nem az öregek meg a tinik költöznek külföldre, hanem a fiatalok. Ennek ez az egyszerű dolog a magyarázata.

Utó Pista 2019.03.28. 10:36:00

Anettka! Még annyit, hogy a drága hollandok is elnyomják a nőket. Ugye?

index.hu/gazdasag/allas/2019/02/25/hollandia_munkaerohiany/

chrisred 2019.03.28. 10:37:36

@Pipas: A TFR mindenhol a 15-49 éves korosztályra vonatkozík.

Utó Pista 2019.03.28. 10:38:41

@chrisred: Akkor egy országot mondj!

chrisred 2019.03.28. 10:41:24

@chrisred: Egészen pontosan az ebbe a korosztályba tartozó nőkre. De a másik statisztikát illetően minden bizonnyal igazad van, a muszlim nők életkilátásai Angliában nyilvánvalóan jobbak, mint otthon. Ezért többen érik meg a 49. életévüket, ezáltal rontják a TFR mutatót.

Minden ballib bérretteg 2019.03.28. 10:50:15

@chrisred:

Te elmebeteg vagy..
"Szeretnénk, ha lányaink az önmegvalósítás legmagasabb minőségének azt tartanák, hogyha unokákat szülhetnének nekünk"
lányaink .. és nekünk..

Pl én is szeretném ha az ÉN LÁNYOM, NEKEM tenné ezt.

De az elmebeteg Anett nevű baromarc, arról beszél, hogy mindenki Kövérnek szül unokát.
Ami teljesen nyílvánvaló skizofrén gyűlölködés, és uszítás.

n3spr3ss0 2019.03.28. 10:54:33

Szüljön neki Novák Kanca Katalin.

chrisred 2019.03.28. 10:56:08

@Minden ballib bérretteg: Szokás szerint idétlen módon szerecsent mosdatsz, mintha Kövér a Fidesz pártkongresszuson a magánéleti vágyairól beszélt volna.

n3spr3ss0 2019.03.28. 10:56:55

@Minden ballib bérretteg: Te meg csak szopd a gyertyát,attól biztosan több gyerek lesz.

darlacko 2019.03.28. 11:00:50

Az nem szerencsés ha fogy a magyarság, illetve Magyarország lakossága, azonban ez még mindig jobb, mintha nőne az ország lakossága és közben csökkenne a magyar etnikum aránya. C-jellegű és migráns csoportok aránya ne növekedjen, ez a lényeg.
Trianon is így lett. Magyarország lakossága több száz éven át a betelepített idegenek által nőtt, majd azok hátbaszúrták a magyarságot.
Nyugaton az embereket nem érdeklik ezek a mély kérdések, a vezetőjük is egy gyermektelen vénasszony. Angela Merkel. Ő szimbolizálja mindazt, ami rossz a német társadalommal.

Pipas 2019.03.28. 11:09:23

@chrisred: "A TFR mindenhol a 15-49 éves korosztályra vonatkozík."

Csakhogy az elmúlt néhány évben kivándoroltak közt kevesebb a 49 éves, a 48 éves, a 47 éves stb., mint az itthonmaradottak közt. És a 49 évesek, a 48 évesek természetes módon általában kevesebb gyermeket vállalnak mint mondjuk a 23 évesek.

Elég egyértelmű ám ez!

Szalay Miklós 2019.03.28. 11:10:40

Mint itt kifejtem, nem a pénzen múlik:

egyvilag.hu/index.shtml#uzenet

A három csillag alatt olvassátok.

Magyarország jobban szaporodik! 2019.03.28. 11:14:45

Rohadt Soros bérenc ballibek, igenis minden magyarnak HAZAFIAS KÖTELESSÉGE hogy Orbán Viktortnak vagy Kövér Lászlónak vagy Német Sziárdnak szülje a gyereket.

Mégis mit gondoltak ballibbantak? Majd ti fogjátok diktálni hogy a magyar nép kihaljon? Csak mert Kövérnek nem akartok szülni? Én igenis akár három gyereket is szülök Kövérnek, rajta áll hogy mikor akarja, felölem küldheti a megrendelést. Amúgy is akkora már a családi pótlék, hogy aki gyereket szül, annak évekig nem kell dolgoznia.

Kivlov 2019.03.28. 11:20:49

@Visceroid:
be is száll, azért van a családi adókevvezmíny...

szepipiktor 2019.03.28. 11:32:01

Nevetséges, hogy több mint egy héttel a bejelentés után még van olyan, aki beletörli a lábát a szülni akarókba, a családra vágyókba!
De OK, látom megint van egy hangadó, aki alapból lehazudja a csillagokat is az égről a saját baromságainak igazolásához:
Adott a mai alap, amiért ugye a szocik és a liberálisok is FELELŐSEK!
.
A mai fiatalok gyakorlatilag csak hatalmas szülői vagy baráti segítséggel juthatnak lakáshoz, a bankkölcsönök is szigorú feltételehez kötöttek. Így ma ha egy fiatal családot szeretne és nem nyert a lottón, nincs milliomos szülője, akkor vagy otthon marad (ha van erre hely a szülői házában) vagy albérletbe költözik, ahova meg gyereket nem vállalhat.
A bankkölcsön esetében pedig hosszú évekre a feje felett lebeg a kilakoltatás, hiszen bármikor munkanélkül maradhatnak, megbetegedhetnek.
Azaz ma - köszönhetően az ÖSSZES korábbi kormányunknak - egy fiatalnak nagyon kicsi esélye van, hogy itthon családot alapítson, hogy emberi életet élhessen és ne kelljen 10-15 évig szopnia ahhoz, hogy elérje azt, ami induláskor kellene!
Bősz Anett is azzal érvel, hogy mennyien nem jutnak hozzá majd az új támogatáshoz.
Valóban érv, hogy ma 20% fér hozzá és most mondjuk 50% fog hozzáférni, akkor az káros??????
Miért akarja a neoliberális szekta korlátozni a magyar fiatalokat?
Miért baj nekik, ha csak egy családdal is több élhet egyszerűbben?
.
És ugye az aljasság...
Bősz Anett is igazolja, ők is magasról szarnak a társadalomra, nekik az ember nem létezik!
Mert akkor nem köpné arcon azokat, akik élni szerenének egy támogatással.
A elvtársaik lekurvázták a nőket, tenyészállatozták őket.
Most Kövér lett idehányva.
Nem kedves Bősz Anett, az emberek nem aktuálpolitikai ideológiák alapján élnek, az emberek dolgoznak, pihennek, tanulnak, esznek, kirándulnak, tévét néznek és kefélnek - férfi nővel! -, gyereket nemzenek, azokat nevelik stb.
És nem azerint teszik ezt, hogy ki, melyik párt mit hazudik a pofájukba.
Gyalázatos, hogy magát liberálisnak tartó valaki gond nélkül beleáll a kollektív bűnösség hirdetésébe. Emberi jogok, igaz? Amit félrerúgunk, ha úgy kívánja az eszménk.
.
A magyar politikai egységesen szarta le a társadalmat 28-29 éve! A mai napig nincs egyt olyan igazolható tettük, ami a valós problémákra adna megoldást.
Nincs az egészségügyre, az oktatásra, a munkanélküliségre, a nyugdíjakra, a fiatalokra, a lakhatásra és főleg nem a hazai vállakozásokra.
Nincs, csak olyanok, amik nekik jó!
Most ez sem ideális, ez a babadolog, sőt ez is évtizedeket késett, áés lehet hogy nem mindenki tud élni vele, de ha csak egy fiatallal is több jut hozzá segítséghez, az nem ok a politikai alapú gyalázkodásra, gyűlölködésre.
Mivel nagy valószínűséggel csak egy átlagemberről van szó és nem fideszközlei valakiről, hiszen azokat már évekkel ezelőtt "kielégítette" a fidesz.
Igen, most az a baj, hogy ezzel sok szavazatot kapnak a gyűlöltek, tehát inkább dögöljön meg mindenki, de mivel mi nem tudunk alternatívát felmutatni, a másik se tehesse azt.

chrisred 2019.03.28. 11:33:46

@Kivlov: Azzal száll be, hogy kevesebb pénzt von el a háztartástól?

Visceroid 2019.03.28. 11:35:02

@Kivlov: Meg tízmillió más dolog, értem én. Viszont szerintem van ennek egy diszkrét bája. Orrba-szájba reklámozzák az ilyen-olyan kedvezményeket, ok. De amikor az echte magyar sokgyerekes házaspár bemegy az ilyen-olyan hivatalba, hogy jónapot, megcsináltam a gyerekeket, az asszonynak alul már nincs semmi, annyi gyerek jött ki belőle, illetve napi 12 órát nyomunk a Persil gyárban, szóval hol van a lóvé, akkor naggyon nagy az esélye, hogy a kedves kis ügyintéző hölgyike közli velük, hogy hát az nem úgy megy. Tehát jó lenne, ha ezen a rengeteg cuccon kívül még behoznák ezt-azt meg amazt a papírt, de a legjobb akkor is az lenne, ha ismernék a Szabó vagy Kovács közjegyző urat, mert hát vele a leggyorsabb. Ja, hogy nem ismerik, hát akkor legyenek kedvesek várni. Jó sokat. Persze addig még kell adni a gyerekeknek enni, meg fizetni a szép nagy ház szép nagy törlesztőjét meg rezsijét, és hát na. A hivatal ráér, a házaspár már kevésbé. Szóval egy ilyen szcenáriónak elég nagy az esélye. Addig pedig ide senki nem fog gyereket vállalni.

szepipiktor 2019.03.28. 11:41:12

Egyébként, kedves Bősz Anett, Ön honnan származik?
A szülei hol nevelték magát?
A rózsadombi családi villában?
Mert a maga generációja azért élhet, mert a szüleik anno ugyanígy jutottak lakáshoz!
Akkor is ugyanilyen elvű szocpol volt, gyereket ígértek lakásért az emberek, és a lakás ára is csökkent a teljesítéssel.
Most akkor az összes olyan mai Y generációs szülője is büdös rohadék kommunista, akik kádárnak szülték magukat?
Hogy is van ez?
Az jó volt, ez rossz?
Szerintem ha maguk szerint Kövérnek szülnek a magyar nők, meg rohadék kurvák, meg tenyészállatok, akkor a maga generációja is egy mocsadék elvű szülőknek köszönhető, akik meg a komcsiknak tették ezt.
Hiszen AKKOR SEM LEHETETT lakáshoz jutni, ahogy ma sem.
És a maguk elvtársai számolták fel a bérlakásrendszert, a szoci XIII. kerületben is ezt teszi a hős tóthjóska, mert az ingatlanmutyiba ő is a bérlakások felszámolásával kerülhet bele.
Ja azt lehet.
MINDENT lehet, csak ne a fidesz meg a csúti.
Ha a fidesz meg a csúti, akkor dögöljenek meg az emberek.

Visceroid 2019.03.28. 11:45:51

@törppicur: Meg a jó édes anyukádat azt! Fogadjunk hogy az előző rendszerben kinyaltad a mostani fideszes elftársak seggét, és a "mai fiatalokat" szapulod? A legelső dolognak kéne lenni, hogy az ilyen mocskos komcsinak az utolsó fillér nyugdíját is elvenni és odaadni a mai házasoknak. Na, az segítség lenne, és az ilyen Orbánszopók is kevesebben lennének, kihalhatnátok már!

Kivlov 2019.03.28. 11:46:56

@Visceroid:
Aki csak ezekért vállal, az ne is vállaljon...

szepipiktor 2019.03.28. 11:47:37

@Visceroid: Nagyon jól látod, ezért látszik, hogy ami az ügyben megy, az nem a nőkről, gyerekekről szól, hanem aljas aktuálpolitikai köpködés, ami odáig jutott, hogy az ellenzék a társadalmat támadja már!
A csútiék nem egyszer tették ezt az igérgetést, ott van a vállalkozóknak a Start hitel program, ott volt a matolcsy féle bejelentés, hogy a mikrócégeknek, a kezdő vállalkozóknak adnak könnyített (nem kell hozzá fedezet) és kedvezményes kamatú (később kezded a törlesztést, alacsony a kamat) hitelt.
Sok tízmilliárdot hirdettek ki, a közlönyben is megjelent, a bankok intézték, de nem tehettek rá semmi privát hasznot.
Mi is bementünk, próba szerencse, és rákérdeztünk mondjuk 1 millió feltételeire.
A K&H-ban a csaj hangosan röhögött, ők leszarják a közlönyt, meg az állami programot, a pénzt kezelik, de csak a szokásos piaci feltételekkel adják tovább!
Tehát az 1 millióhoz közel 10 milliós fedezetet kértek...
Akkor is lement a pártpropaganda, de ahogy ma sem, úgy akkor sem kaptak a válalkozások semmit.
Előfordulhat, hogy most is ez lesz, majd amikor bemegy a rohadék kurva, tenényszállat, hogy gyereket szüljön Kövérnek, akkor fog kiderülni a sok korlátozás, a sok apróbetűs rész.
De a gyalázást az ellenzék már MOST végzi.

Kivlov 2019.03.28. 11:47:46

@chrisred:
Így-így. Otthagyja a lét, annál aki megtermeli.
Sokkal jobb, mint odaadni alanyi jogon annak, aki csak a heréjét vakargatja cserébe.

apro_marosan_petergabor 2019.03.28. 11:51:50

Bősz Anett, aki amúgy nem hülye, képes gondolkodni (nem minden politikus társánál látom ezt) libero szokás szerint csúsztat, már a címben. Senki nem kérte, hogy KL-nek szüljenek a magyar nők gyereket, de OV, Gyurcsány sőt Bősz Anett sem volt megemlítve a projektben... Minden család a - a jobbak - magának szül, saját örömére, boldogságára - nem az árvaháznak.
Az állam mindössze nagyívű támogatást biztosít a szülő nőknek, családoknak, akik privát döntés alapján tervezik családjukat.
Lévén közérdek is a születő gyermekek elegendő száma. A kórházi állapotok is javulnak mióta közakaratból a FIDESZ - KDNP van kormányon, az ország is előremegy, tehát szebb világ vár a mai babákra, mintami várható volt a kommunista-libero (majnem ugyan az) kormányzás alatt...

Utó Pista 2019.03.28. 11:57:01

@chrisred: Igen, a 6 millió színesbőrű segítségével, akiknek az ősei a francia gyarmatokon ugráltak még a fákon.
Amúgy bravó. Tudtál 1! országot idehozni.

chrisred 2019.03.28. 11:58:25

@Kivlov: Egyetértünk, szerintem is tévút ez a gyerekszülésért jutalomcukorkás, csokos, családiautós államnagybácsi szerep. (Főleg, mert itt a nagybácsi nem is a saját pénzét osztogatja, hanem az adófizetőkét.) A legtöbb, amit az állam tehet a magyar családokért, háztartásokért hogy békén hagyja őket, és mondjuk kevesebb sarcot vet ki rájuk.

chrisred 2019.03.28. 12:01:50

@Utó Pista: Azok korábban is ott voltak, mégis százezerrel emelkedett a születésszám a 90-es évek eleje óta. Köszönöm, nincs mit. Pont egyet hoztam, mivel egyet kértél.

Visceroid 2019.03.28. 12:07:50

@chrisred: "A legtöbb, amit az állam tehet a magyar családokért, háztartásokért hogy békén hagyja őket, és mondjuk kevesebb sarcot vet ki rájuk. "

Na ezaz, ami nem fog megtörténni. A forint esik Kuszaszemnek köszönhetően, és valakinek el kell tartania az országot.

chrisred 2019.03.28. 12:12:53

@Utó Pista: Mondjuk nálam ezek az adatok nem állnak össze egy kerek egésszé. 4,7 millió muszlim él Franciaországban, évente 800 ezernél több gyerek születik, és a 20 évnél fiatalabbak 30%-a muszlim. A 16 millió 30%-a 4,8 millió.

Magyarország jobban szaporodik! 2019.03.28. 12:37:59

Aki magyar anya, az szülje Kövérnek a gyereket!

A libsiknek sose szüljetek, mert ők hazaárulók, amint akad nekik valami kis munka nyugaton, már költöznek is ki a teljes családdal.
Orbán Viktor ezért köti röghöz a magyar családokat, hogy ne tudják külföldre szöktetni a gyerekeiket akiket az állam ingyen születtetett meg.

konrada 2019.03.28. 13:23:12

Na végre egy olyan intimpista önvallomás, amiből megtudhatjuk, hogy Anettkát kinek a fia szeretgeti, és miért használnak gumit!
;))

konrada 2019.03.28. 13:24:26

@chrisred:
Nem mindegyik fekete muszlim...

törppicur 2019.03.28. 13:44:05

@Visceroid: nem tudom mihez akartál hozzászolni a kommentem kapcsán, azt sem, hogy hogyan engedheted meg magadnak a stilust, biztos családi vonás, neveltetés, fajtajelleg, válogasd ki
Egy nagyon egyszerű taho lehetsz az alapján - ja és a te mocskos kurva anyádat, te buzi

Helga Beauty Salon. 2019.03.28. 13:57:00

NE KÚRLYATOK KÖVÉR LÁSZLÓ FILYÁVAL!
SZRTÁLYK!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.28. 14:01:56

@chrisred: ezt nem értem. Ha magasabb, akkor azt jelenti, hogy biztosabbnak érzik a körülményeket. Mondjuk az anyagit.

Leylandi 2019.03.28. 14:12:27

Elnézést, hogy közbeszólok, de meg tudná mondani valaki, ki is ez a büdös hazug kur

Leylandi 2019.03.28. 14:13:58

Bocs, véletlen hozzáértem a küldésgombhoz. Szóval tudja valaki, ki ez a Bősz Anett nevű úrhölgy, aki nem tudja, hogy épp a nőket borzalmasan elnyomó Németországban nagyon alacsony a szaporodási ráta, és a rettentő demokratikus, egyenjogúságpárti Szomáliában nagyon magas?

Leylandi 2019.03.28. 14:17:53

@Helga Beauty Salon: MÉRNE KÚRLYUNK HA 1X AZ LYÓLESIK?

Lordmotor 2019.03.28. 14:42:21

Ennyi ostobaságot és ferdítést már rég olvastam egy helyen. Még a fideszes propaganda média sem tolja ilyen szinten a kamut. A minden 6. gyerek külföldön születik ugye mint tudjuk úgy jön ki, hogy a határon túli magyarok (akik jelentős része kettős állampolgár) gyermekeit is ide számolják. Nagyon olcsó ferdítés. A termékenységi rátát még EU-n belül is párhuzamba hozni a fent említettekkel elég könnyen cáfolható hülyeség. Németországban ezek szerint erősen el vannak nyomva a nők. Ha a kormány orbba szájba támogatja anyagilag a gyermekvállalást, az miért is "hálószobába való bejövetel"? Bárki kényszerít bárkit, hogy gyereket szüljön? Frászt... Hogy a kormány elég egyértelművé teszi, hogy naggggggyon szeretné, ha több gyerek születne? Persze.. és? Mi ezzel a baj? Egész európa problémája ez, senki nem tudja érdemben megoldani (max migránsbetelepítéssel, mint a Svédek), nyilván nagy win lenne akármelyik kormánynak, ha neki sikerülne. A magyar egészségügy szintjét a belgához hasonlítani meg minimum hülyeség, de inkább demagóg propaganda. Bénázzuk le az osztrákokat is, mert mondjuk a svájci GDP/fő az övékénél is magasabb... De tényleg, ez az írás minimum a 888 vagy a riposzt szintjén van. Pesze a "Liberálisok" országos támogatottséga jól reprezentálja a magyarok véleményét, nem is kell itt írnom semmit...

chrisred 2019.03.28. 14:46:23

@Lordmotor: "A minden 6. gyerek külföldön születik ugye mint tudjuk úgy jön ki, hogy a határon túli magyarok (akik jelentős része kettős állampolgár) gyermekeit is ide számolják"

Csak azokat számolják bele, akiket Magyarországon (is) anyakönyveztek. Határon túli magyarok gyerekeit csak akkor anyakönyvezik Magyarországon, ha Magyarországon házasodtak, vagy a külföldi házasságot honosították.

chrisred 2019.03.28. 14:50:29

@Lordmotor: Amúgy nem látok semmi utalást termékenységi rátára, annyi szerepel a szövegben, hogy "azokban az országokban születik elégséges számú gyermek, ahol a nők és férfiak egyenlősége mind jobban biztosított, és azokban az országokban csökken a leggyorsabb ütemben a népesség, ahol a közbeszéd szerint a nőnek a bölcső és a fakanál mellett a helye".

luis5 2019.03.28. 14:54:04

Vazze nem Kövérnek szülsz sem más politikusnak. Ha ilyen hülye vagy te ne szulj. Az úgyis trendi

Lordmotor 2019.03.28. 15:01:16

@chrisred: Innentől ez a kijelentés kizárólag Kövér László lányaira vonatkozik. Bár konkrétan egy lánya van, ha jól tudom.

Innentől aki nem Kövér László lánya (mint ahogy te sem vagy az), az ne pofázzon már bele Kövér László családi ügyeibe ugyebár ;) Talán Bősz Anett apjaként tiszteli/szereti Kövér Lászlót, és azért írta a cikket... Vagy csak simán próbálkozik, hátha feltornássza a pártját egy erős 0,0002% os szintre.... :)

Lordmotor 2019.03.28. 15:02:20

@chrisred: Így sosem hozod ki a "minden hatodik" statisztikát. Innentől ez hazugság.

venszivar 2019.03.28. 15:04:36

Ahogy elnézem o1g, úgy a 7.hónapban van! bízom benne, hogy min. 3cigót ellik a kovérnek...

Lordmotor 2019.03.28. 15:05:04

@chrisred: Mivel a kettő ugyanazt jelenti. Ezt nem én mondom, hanem a statisztika tankönyv. "A statisztikailag "elégséges" születésszám a 2 és 2,2 közötti termékenységi ráta".

chrisred 2019.03.28. 15:24:46

@Lordmotor: Na látod, tehát Kövér többes számban beszél az egyetlen lányáról. Már ha továbbra is ahhoz az irracionális feltevéshez ragaszkodunk, hogy ez a mondat a saját családjára vonatkozott.

chrisred 2019.03.28. 15:26:17

@Lordmotor: De itt rajtad kívül senki nem beszélt statisztikailag elégséges születésszámról.

chrisred 2019.03.28. 15:31:00

@Lordmotor: A Fővárosi Kormányhivatal hazudik?

www.google.com/amp/s/www.portfolio.hu/gazdasag/minden-hatodik-magyar-gyermek-kulfoldon-szuletik.246086.html%3famp

"Az LMP adatigénylésére a Főváros Kormányhivatala adta ki a pontos számokat, amelyekből kiderült:

2010 óta 78 ezer gyermek született külföldön magyar szülőtől, vagyis ennyi külföldön született gyermek magyar anyakönyvezését kérték.

Ez azt jelenti, hogy havonta átlagosan 1000 magyar gyermek születik az országhatáron kívül."

Lordmotor 2019.03.28. 15:49:03

@chrisred: én duplán is rendi leszek veled, hamár te nem voltál az :)
Egyrészt nem előfizetős tartalmat linkelek amit nyilván nem tudsz megnézni, ráadásul egy szélsőségesen balliberális, magyarellenes lap elemzése ez, nehogy kamupropagandával vádolj:

hvg.hu/itthon/20181108_magyar_gyerek_szuletes_kulfold

bpbp78 2019.03.28. 16:02:49

@MTA rendes tagja: te nagyon okos! Ezt úgy számolják, hogy a külföldön született gyerek közül hányat anyakönyveznek itthon is?! Van iylen adat...Csak nézz már meg egy ide vonatkozó KSH statisztikát...

chrisred 2019.03.28. 16:04:51

@Lordmotor: rtl.hu/rtlklub/hirek/minden-hatodik-magyar-kulfoldon-szuletik

Itt az RTL riportja, amiben a fenti adatok szerepelnek. Továbbra sem ismert előttem, hogy a kormányhivatal megcáfolta volna az elmúlt két év során, hogy ilyen adatot adott ki az LMP részére. Az igaz, hogy a havi 1000 gyerek nem az összes Magyarországon anyakönyvezettnek az 1/6-a, inkább 1/8.

chrisred 2019.03.28. 16:08:24

@Lordmotor: Most komolyan, a 2010-2016 közötti évekre vonatkozó statisztikát a 2000-2016 közötti felméréssel cáfolsz? Ezzel gyakorlatilag a ballibeket fényezed, mert az ő időszakuk viszi lejjebb az átlagot. :)

Utó Pista 2019.03.28. 16:43:57

@chrisred: Ez most ide miért?

" Egyes becslések szerint..."

A linkelt cikket elolvastad egyáltalán?
Meg mire érv?
Amit én raktam be, ott számok vannak.
Lebontva....

Lordmotor 2019.03.28. 17:07:13

@chrisred: A ballibeket fényezni olyan, mint zombit sminkelni. Lehet, de jobb nem lesz tőle. Tény, hogy a 2. fidesz kormány alatt (2011 től) ugrott meg a külföldre költöző magyarok száma. Ennek oka is nyilvánvaló, 2011 ben oldották fel a kvótát, vagyis onnantól lehetett tényleg korlátozás nélkül kimenni és ott munkát vállalni. Ezt a csatlakozásnál deklarálták, nincs benne semmi különös. Az is tény, hogy a többi ex kgst országhoz viszonyítva nem megy/ment ki olyan sok magyar. Az is magától értetődik, hogy aki kimegy, az jellemzően fiatal, vagyis szülőképes korú. Mindezek tükrében szimpla propaganda, hogy a fidesz elüldözi a fiatalokat az országból.

tireless treehugger 2019.03.28. 17:38:06

@Lordmotor:

az elvándorlási tényezőket húzó és taszító erők csoportjaira bontjuk. A húzó faktorok nagyjából tőlünk függetleül alakulnak. A taszítók pedig nagyjából függetlenek a célországtól.

Mivel a kivándorlási mélyinterjúk és beszélgetések azt mutatják hogy a taszító erők vannak túlsúlyban ezért az okok nagyrészét itthon (és magadban) kell keresned.

A "gyere haza fiatal" program irtózatos bukása pontosan megmutatta hogy magyarország taszítása nagyon nagyon erős. Hosszú életem alatt nem láttam hasonlóan sikertelen programot, elképesztő volt a politikai vágyak és a realitások közti különbség. (na jó ott van még a keleti nyitás, de az tízszer sikeresebb, a megtérülés már eléri 5%-ot is, szóval csak 95% ment pocsékba)

Ha ennyiből nem érted vagy különböző okok miatt esetleg nem tudod végiggondolni akkor további magyarázattal sem lennél előrébb, ........

legjobbakat

Z

Lordmotor 2019.03.28. 17:45:58

@tireless treehugger: Kezdjük egy egyszerű kérdéssel:
A nyilvánvaló tény, hogy nyugaton, ráadásul már rögtön a szomszédban nyilvánvalóan magasabbak a bérek az húzó vagy taszító tényező? Nyilván erős súlya van a kivándorlásban, mint minden káeurópai ország esetében. Logikailag mindkettőbe belefér, de leginkább marhára fölösleges ide vagy oda sorolni. Attól még tény marad. De nyilván egyszerűbb abban a tudatban élni, hogy ha Magyarországnak nem Orbán lenne a miniszterelnöke (hanem.. öö ki is??), akkor senki nem menne ki, és persze a többség haza is jönne azonnal.

törppicur 2019.03.28. 17:59:38

Kedves Anett!

Ez itt a majd 150. komment.

Meg tudnád osztani velünk, mi az amit hozott neked ez a két napos eszmecsere?

Egyáltalán elolvasod, vagy csak pipa, írtál egy storyt, és mondhatod, hogy meghallgattad a népet

apro_marosan_petergabor 2019.03.28. 18:36:20

Kedves Anett,
tud-e arról, hogyan történik a terhesgondozás Magyarországon?
Ha utána néz láthatja igen nagy körültekintéssel, figyelemmel - nos, ez az édesanyák tiszteletét, megbecsülést jelenti...
A mohamedán országok elég jól szülnek - férfi-nő egyenlőségről ott nemigen lehet beszélni...
Maga egy látszat harcos, harcol a kormány beavatkozása ellen a családtervezésbe, a családok belső ügyeibe - szó nincs erről, ez egy csúsztatás, a sok többi között...
A kormány lehetőséget kínál - a család dönt.
A ...kiürülés felhúzta a béreket... ismét csúsztat, vagy nem ért hozzá, vagy mindkettő. A munkahely teremtés húzta fel a béreket, s a növekvő termelés adott ehhez alapot, sok százezerrel dolgoznak többen, mint 2000 tájékán, mikor a libero "szakértő" kormányok vezették az országot - igen sok energia kellett hozzá, hogy egy elsüllyedben lévő országba jöjjenek új befektetések....
Azok is dolgoznak, akiknek maga segélyt adna...

Kedves Anett,
azon elgondolkodik-e, hogy az emberek óriási többsége miért van más véleményen, mint maga - illetve pártja, mert gondolom azt közvetíti?
Ha erre rájön, és változtat, pártja is elmozdulhat a zerótól.

sírjatok 2019.03.28. 23:09:39

@chrisred: "Szövegértelmezés?"

Öreg mekkora retardáltnak kell már lenned ehhez, hogy direkt úgy értsd, hogy az a szerző gondja, hogy a nemegyenjogú országokban TÚL SOK gyerek születik? Tök nyilvánvalóan nem ezt írta. Itt a teljes szöveg, amire referráltam:

"Nemzetközi statisztikák igazolják, hogy azokban az országokban születik elégséges számú gyermek, ahol a nők és férfiak egyenlősége mind jobban biztosított, és azokban az országokban csökken a leggyorsabb ütemben a népesség, ahol a közbeszéd szerint a nőnek a bölcső és a fakanál mellett a helye."

kiemelem a lényeget, ami faszsággá teszi az érvelésedet:

" és azokban az országokban csökken a leggyorsabb ütemben a népesség, ahol a közbeszéd szerint a nőnek a bölcső és a fakanál mellett a helye"

Ghánában és Nigériában szerinted milyen a nők egyenjogúsági státusza? És ehhez képest csökken-e a népességük? Ennek fényében tartható-e a fenti gondolatmenet?

Öreg, a legveszélyesebb, mikor direkt nem AKARSZ érteni valamit.

chrisred 2019.03.29. 05:52:51

@sírjatok: Nem, az a legveszélyesebb, amikor te nem akarsz érteni valamit. Ugyanis így folytatódott: "Ezt a jelenséget nevezik feminista paradoxonnak. Amikor a svédek bevezették a költségvetési ösztönzőket a fiatal szülők számára, hogy egyenlő arányban maradjanak otthon babáikkal, a nők munkapiaci diszkriminációjának visszaszorulását, a válások számának csökkenését és a gyerekek kiegyensúlyozottságának növekedését tapasztalták. Ugyanakkor azokban az országokban, ahol kimutathatóan nagy a nők munkaerőpiaci hátrányos megkülönböztetése, mint például Olaszországban vagy Magyarországon, ott a döntéshozók nem képesek választ találni az öregedő társadalom problémájára."

Tehát nyilvánvalóan Európáról volt szó, Skandinávia összehasonlításáról Kelet-Európával és a mediterráneummal. Erre neked azokról a szavakról, hogy fakanál és bölcső, rögtön Fekete Afrika jut eszedbe. (Megjegyzem, Ghánában a TFR az 1980. évi 6.60-ról 2015-re 3.98-ra csökkent. Ugyanez Svédországban: 1980: 1.68, 2016: 1.85, Olaszország: 1.64, 2016: 1.35, Magyarország: 1980: 1.91, 2016: 1.45)

chrisred 2019.03.29. 05:55:06

@Utó Pista: Ha a bevezető bekezdésen túljutsz, találsz számokat.

Helga Beauty Salon. 2019.03.29. 10:13:33

@Igazamvanvagyigazamvan?: miért, lefoglaltad?.............

Hogy te milyen elmés vagy!

Leylandi 2019.03.29. 12:14:40

@apro_marosan_petergabor: "azon elgondolkodik-e, hogy az emberek óriási többsége miért van más véleményen, mint maga"

Ne lovalld bele magad... A nő nem hülye, olvass csak utána az életpályájának. És mivel ekkora fasságokat csak vagy a totál zakkantak, vagy a bérbloggerek írnak, gondolhatod, ő hova tartozik. Kiharcolt valami társadalmi szerepecskét, kinőtte magát egy kisebb influencerré, erre megtalálták a fejvadászok: "hajlandó lenne kitenni saját neve alatt azokat a baromságokat, amelyeket üzleti köreinknek érdekében áll terjeszteniük?" Erre Anettka: "meg, hát!" És lőn, létrejött az aktus.
Azt hiszed, nem tudja még nálad is jobban, mekkora sakál orbitális marhaságot nyomat?
És ennek ellenére: azt hiszed, érdekli?
Puskin mondta: minden az Anyegin múlik. Magasról tesz arra, mit firkálunk mi itt össze, már rég a következő megrendelésen dolgozik. Ez így megy ma kishazánkban, ne légy naiv.

Leylandi 2019.03.29. 12:33:07

@chrisred: a svédek ösztönzői annyira hatásosak, hogy már 1,9 gyerek is jut egy nőre.
worldpopulationreview.com/countries/total-fertility-rate/

De akkor mennyit tesz a nők hátrányos megkülönböztetése ellen a rendkívül demokratikus Niger (7,1 gyerek/nő), a kalózállam Szomália (6,1) és a sötét Kongó (5,9)? Ahhoz, hogy 2-3 kört verjenek a svédekre körönként, egyenesen aranytálcán kell körbehordozzák a nőiket, nem???
Mondjuk félek, Kongó és Szomália kies belső tájain még mindig megteszik... sütve... :-(
Tartok tőle, te ebből a számháborúból nem fogsz jól kijönni :-o

Boycie 2019.05.09. 03:51:54

@chrisred: Te szerencsétlen elmebeteg (tudod, kognitív disszonancia), hány majomember migráncs szarta ki magából a 10 gyereket a svédeknél 1980-ban és 2016-ban??? Annyira szánalmasak vagytok...
A migráncsgyerekek meg azért nőnek fel kiegyensúlyozottan mert mindkét szülejük otthon van hiszen segélyből élnek :)))
süti beállítások módosítása